Monday, October 17, 2011

Some Thought


今天,坐在电脑前,读了些部落格,看了些facebook的update和照片,很多以前熟悉的脸孔,现在看来都大不一样了..

曾几何时我们对未来的憧憬是多么的伟大,当年的我们幻想着今天的自己会在做什么,可是有多少人料中了?
身边有很多老朋友都成功了,虽然我还不是很懂成功的定义,well, 未必是赚了大钱才算成功吧?我觉得只要你做了在这个人生阶段应该做的,或是做得比该做的好,就算成功了.. 路还很长~ 不急吧?
眼看同龄的朋友们一个个成家立业,小孩也几岁大了,有些甚至跻身当老板了,反观自己,还在无所事事,哎呀这也太不应该了吧?
书念完了,也念够了,后来上班的日子就像白开水,平淡无味但却要靠它活命,朝九晚五的过了一段日子,虽然还蛮轻松的,但却也让自己慢慢的也变成一杯白开水 :(

大志也没有,小事别烦我~     一事无成,就是我!YAY!


到英国来应该是发生在我身上最幸运的事!在这里短短的一年会是我这辈子最棒的一段日子!看看世界,躲躲懒,发发呆,走走路,享受生活~ 虽然人们说辛苦过后才会懂得珍惜自己得到的,才会更享受那成果,可是我真的真的很感恩也很感激我现在所拥有的,我的生活...

Live life to the fullest! 是我现在告诉自己的!

我不怀念逼着自己起床的早晨,it sucks! 多少次狠不得关掉闹钟倒头再睡,却过不了自己不去上班!虽然我也没能躲多久,所以我更珍惜现在每个赖床的日子~ ^^
马来西亚是美食天堂,在伦敦这个生活水平超高的城市里,美食是奢侈品,想念家里的味道?自个儿煮饭吧!打回家里的电话多是向妈妈讨教的,这个怎么调味啊?那个怎么煮啊?都怪在家时没跟妈妈学好了哟!书念的好又怎样?还得乖乖的学下厨~ 柴米油盐酱醋茶,就差还没穿起围裙当大婶了啦!好想念马来西亚好吃的食物! T.T

还蛮庆幸的是“千篇一律”这词和我是沾不上边了!对我来说每一天都是特别的,虽然我可能根本就没做什么,但每天都是充实而美好的!写写部落格,追看连续剧,拍拍照,看看书,平凡,但写意!看来以后只有假日才能这样了吧!哎我可怜的假日!
或许有人觉得我得生活空泛没意义,但有多少人忙忙碌碌了一辈子,到头来还得羡慕我了呢!大智若愚啊!谁是谁非还不懂呢!
在这二十五年里,生命中出现了很多人,有路过的角色,有很关键的带给我改变的角色,也有很多陪在我身边直到今天的。每一个人都是重要的,他们在我一路走来所带给我的快乐,伤害,陪伴,支持,教导,每一段故事,造就了今天的我,每一个人都给了我一定的影响,有时回想起来,如果不是因为某一个人,我现在也不会这么的自立和有主见呢!可能还是个小女人吧!天!这真是恐怖!
真的很庆幸今天的自己是这样的一个我,当然这是我以前万万料想不到的,但却比我想像中的好一万倍!可能我还会改变,一个人的想法是很奇妙的,你不懂在什么时候,会对某样事情有不同的意见,就好像可能明天我会觉得当个笨笨的小女人还不错!呃...其实也真是没什么不好噢!
总而言之,我觉得我最成功的就是现在,虽然没用了点,没什么贡献,暂时还得靠父母养,面子是有点挂不住啦~ 笑我吧!但我不在意,因为我过着没有烦恼的日子,做着我爱做的事!这可不是每个人都做到哦~ 算是逃避吧?who cares! 活在当下啊!最重要的是爱自己的生活!

我常说的:I fucking love my life! 我是认真的喔!

So, 你成功了吗?

I don't know, but I'm glad that I am who I am today!


.
.
.
.
.
.
.

For my beloved readers who cant read chinese, this is the english version translated base on what i wrote~




I've been sitting infront of my mac for whole day today, read some blogs, some Facebook updates and photos, seeing lots of familiar faces from back then, but all of them seems so much different now.



Back in those years, we've dreamt big for our future, was wondering that what and who we are going be today, but how many of us gets there?


Lots of my old friend is so successful now, but yea im still not too sure about the definition of "success", well it doesn't mean that you're successful just by earning lots of money right? guess all you need is to do what you should do for this period of life, or you may be way better than what you should do, and that counted as successful already! there is still a long way to go, no rush right?

seeing some friends in my age are already married, had children, and some of them is having a business of their own, which is really amazing~ but when i look at myself, still doing nothing, hmm… guess this is not the way it should be… right?

i've done with my studies, and had enough of it already, and the working life afterwards is totally plain like tap water, tasteless yet i need it to live.. been working 9 - 5 everyday for a long while, well yea its easy, but slowly i feel like im turning myself into a glass of tap water too..  :(

no big plans, don't bother me with small matters, nothing has been done.. LOL~ thats just me!! YAY!!

I find it really lucky for me to fly over to the UK, guess this year that im going spend here is gonna be the best time in my life! i get to see the world, do nothing, get bored, walk around and enjoy my life!! although some people say that you will only appreciate what you have after you work hard for it, but for me, i already really feel very thankful and glad for what i have now, my life now..

Live life to the fullest!! thats what im telling myself now!

i don't miss those time that i have to force myself to wake up in the morning, it sucks! i always feel like turning the alarm off and continue back to sleep, but i just cant let it happen :( but yea, i know that i cant avoid it for long, so i can only enjoy more of the every moment i have now to snooze in bed~ ^^

Seriously Malaysia is the heaven for food! The living standard in london is extremely high that having nice food here is a total luxury! if you miss the taste of home, you have to cook it by yourself! so most of my conversation with my mom when i called back home, is asking her about all the recipes of cooking… sigh.. this usually happened when you didn't learn well when you're at home! whats so great about having good result in school? you cant even cook yourself a decent meal! so yea.. im just half way to go to become a real housewife! just not yet… gosh i miss malaysian food so so much!! T.T

something good about me now is that, my day is never the same, everyday is special to me, but well maybe i've done nothing at all, but everyday to me is a great day! write some blogs, watch some series, do some photoshoot, read some books, just doing normal stuff, but i think its really nice for me~ guess i can only have these kind of days in the weekends or holiday.. poor me..

some of you may think that my life is totally blank and meaningless, but there is so many people been busy for their whole life, in the end all they want is only a life like mine! so no judging~ you may not know who is right now~

There is lots of characters appeared in the 25 years in my life, some of them is just passing by, some of them is the key person who actually changed my life, and there is also some who walk with me by my side until today, i think everyone is important, they bring me happiness, hurts me, be there for me, supporting me, giving me advices, every stories that happened made me who i am today,  everyone of them affected my life, when i look back some times, im definitely not so independent or being so assertive if not because of that particular someone! maybe im still an stupid innocent girl like last time! gosh thats horrible just thinking of it!

im really glad that i am who i am today, well i can never imagine this last time, but i think i am way better then the "me" that i imagine last time~ but im sure i'll still change.. people change all the time.. you wont know when you'll have totally different point of view to something that you insisted today! just like i might be thinking that its not a bad idea to be a stupid innocent girl someday.. hey.. seriously i think its really not too bad right?

anyway, i think im living the most successful life that i'll ever had now~ though i'm totally useless and had done nothing about it yet, still need the support from my parents cause i still cant afford myself yet, errr ya… its kind of shame to say that, just laugh at me if you want, its okay~ cause im living in my stressless and worry-free life now, doing what i love the most, happily living life that i want! guess not everyone gets to do that!! yea maybe this is just a very short period that i can have, kind of avoiding from the real life and living in my dream~ but WHO CARES! all i need to do is love my own life!!

just like what i always say : I fucking love my like! and i mean it!

so, are you successful in you life?

i don't know, but im glad that i am who i am today!



0 Comments:

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates